SDMA test na Klinice Nisa

Jako jedna z prvních veterinárních klinik v ČR nabízíme test SDMA přímo na klinice. Jedná se o zcela novou metodu vyšetření, která pomáhá včasně diagnostikovat a sledovat stav ledvin.

Chronické onemocnění ledvin (CKD)

Jedná se o postupnou a nenávratnou ztrátu funkce ledvin. Pokud jsou ledviny nemocné, nezvládají vylučovat odpadní látky z těla. Ty se pak hromadí v  krvi. Zvíře trpí žízní, a přesto je dehydrované. Nemocné zvíře totiž více močí, ale ledviny moč nesprávně koncentrují. Postupně dochází k  selhání celého organismu.

Včasná diagnostika je zásadní

Běžná vyšetření jsou schopna detekovat disfunkci až ve chvíli, kdy ledviny již ze  75% nefungují. To už zpravidla bývá pozdě. Právě SDMA marker dokáže stejný defekt diagnostikovat již ve chvíli, kdy ledviny selhávají pouze z  25% . V tuto chvíli lze pacientovi včasně stanovit léčbu a správnou dietu.

Zdroj: www.idexx.eu

Chronické onemocnění ledvin je u  psů a koček bohužel běžné. Postihuje především starší zvířata. Příčin může být několik – močová infekce, toxiny, nádorový proces, či dědičnost. Výsledky studií uvádí, že nějakou formou onemocnění ledvin trpí jedna kočka ze tří a jeden pes z deseti. CKD je velmi progresivní onemocnění, ale při včasné diagnostice a péči lze ovlivnit průběh a zlepšit kvalitu života.

Správná strava a léčba

Pacienti mívají tendence ztrácet svalovou hmotu, je také třeba sledovat příjem fosforu, sodíku a kyselost moči. Proto vždy upravujeme stravu. Je-li stav akutní, často je nutná hospitalizace, infusní terapie, léky pro obnovu sliznic trávicího traktu a v  neposlední řadě léky na podporu funkce ledvin.

Máte-li jakékoli pochyby či podezření, že u vašeho miláčka dochází k  podobným příznakům, jednejte. Naše klinika jako jedna z mála v  ČR disponuje metodou SDMA, která může zachránit psí či kočičí život. Výsledky vám navíc sdělíme obratem, přímo na klinice. Kdykoli se nám ozvěte a objednete se k nám. Jsme tu pro vás.