Laparoskopie

Laparoskopie výrazně snižuje bolestivost zákroku a rovněž velmi urychluje pooperační hojení. Výhody laparoskopických operací jsou běžně využívány u lidí již řadu let, ale ve veterinární medicíně se tato metoda začala rozšiřovat teprve nedávno.

Jsme velmi rádi, že vám můžeme tuto možnost využít šetrnější operační metodu nabídnout i my, a to jako  klinika , která má s touto operační metodou nejdelší zkušěnosti nejen v Liberci, ale patří mezi průkopníky i v rámci ČR.

Laparoskopické výkony vyžadují pouze velmi malé operační ranky (0,5–2 cm), které způsobují mnohem menší poškození operované tkáně. Toto ve svém důsledku je pro operované zvíře mnohem méně bolestivé, operační rány se rychleji hojí, a tím se i snižuje pravděpodobnost pooperačních komplikací.

Velmi častým využitím této operační metody je laparoskopická kastrace u fen a koček, kde se na základě studií uvádí až o 65 % menší bolestivost. Kromě kastrací využíváme laparoskopii pro celou řadu dalších operací. Například při provádění gastropexe (prevence torze žaludku), odstraňování močových kamenů nebo na biopsii orgánů v dutině břišní.

Komplexní informace o laparoskopické kastraci se dozvíte na naší speciální stránce

zjistěte více

Laparoskopická kastrace – výhody

• menší bolestivost prováděných operací