Oftalmologie

Na naší klinice řešíme zdravotní problémy očí zvířat, které jsou srovnatelné s obdobnými onemocněními očí u lidí. Mezi taková onemocnění oka patří například šedý a zelený zákal, záněty spojivek, nádory, různé (nejčastěji vrozené) deformity víček, poruchy funkce slzné žlázy, rohovkové vředy a jiná běžná onemocnění očí.

V rámci oftalmologie nabízíme kompletní diagnostiku oftalmologických pacientů, jejich medikamentózní i chirurgické řešení. Provádíme:

• úplné klinické oční vyšetření včetně vyšetření očního pozadí
  • diagnostika glaukomu: měření nitroočního tlaku
  • odběry vzorků pro bakteriologické, mykologické a cytologické vyšetření
  • cytologické vyšetření vzorků očních tkání (spojivka, rohovka, tekutina přední oční komory)
  • vyšetření bioptátů a histologická vyšetření ve spolupráci se specializovanou veterinární laboratoří
  • diagnostika onemocnění slzných cest
  • RTG vyšetření oka a očnice, kontrastní RTG vyšetření slzných cest
  • ultrazvukové vyšetření oka a očnice
  • speciální diagnostické barvící techniky
  • měření aktuální slzné produkce
  • léčbu syndromu "suchého oka", keratokonjunktivitis sicca včetně revize nasolacrimálního duktu

Na očích provádíme tyto chirurgické zákroky

• chirurgické korekce postavení víček: ektropia, entropia
  • poruchy postavení řasnatého okraje víčka: trichiasis, distichiasis, ektopické cilie
  • získaná onemocnění víček: novotvary, poranění, rekonstrukce po rozsáhlých traumatech, ošetření vlčího a ječného zrna
  • třetí víčko: deformity chrupavky, prolaps slzné žlázy III. víčka, traumata, zkracující a korektivní procedury
  • rohovka: rohovkové vředy, perforace, ošetření poraněné rohovky, cizí tělesa v rohovce,
  • enukleace, eviscerace, možnosti implantace silikonových očních protéz, řešení konečných stádií dekompenzovaného glaukomu

Spolupracujeme se specializovanými oftalmologickými pracovišti a v případě indikace zajistíme chirurgické řešení katarakty pomocí ultrazvukové fakoemulsifikace s implantací měkké nitrooční čočky bez nutnosti šití rohovkové rány. Umělé nitrooční čočky jsou vyrobeny z flexibilních akrylátových či silikonových materiálů.