Prevence a očkování

Pravidelné každoroční vyšetření je zase tady. Čas na pravidelnou preventivní prohlídku pro Vašeho pejska či kočičku. A co kdybyste pro jednou vynechali? Za rok se přece nemůže tak moc stát a nemocně rozhodně taky nevypadá! Prostě letošní prohlídku vynecháte a půjdete příští rok.

• Chyba! Uvědomte si, že 1 rok vašeho života v přepočtu na „zvířecíí léta" může znamenat 5-10 let. A za tu dobu se opravdu může stát hodně. Pravidelné každoroční preventivní zdravotní prohlídky jsou nedílnou součástí péče o zdraví vašeho čtyřnohého přítele. Zvířata nám bohužel nedokážou říct, když se cítí „jen tak divně" a nemoc se projeví až v pozdějším stádiu. Často mohou být nemocní týdny a vy nic nezpozorujete. Ne snad proto že se málo staráte, ale psi se prostě snaží svou nemoc skrýt, dokud nepostoupí tak daleko, že už to nejde.
  • Veterinář má přece jen více znalostí i zkušeností i přístrojového vybavení, které mu pomohou zjistit některá onemocnění již v zárodku. Poslechem může objevit šelesty na srdci, problémy na plicích. Prohmatáním břicha se může ukázat bolestivost v některých oblastech, abnormální velikost a tvar určitých orgánů, nebo dokonce rostoucí nádor. Kontrola očí může odhalit počínající zákal. Uši mohou potřebovat vyčistit, popřípadě léčit zánět. V neposlední řadě pravidelnou kontrolu potřebuje i celá dutina ústní, kůže ( alergie) . Je jednodušší pro někoho kdo nevidí vašeho psa denně odhalit různé bulky a bouličky, kterých jste si ani nemuseli všimnout.
  • Jakmile pes nebo kočka dosáhnou středního až staršího věku, pravidelné kontroly se stávají ještě důležitějšími. Některé věci, které můžete přičítat vyššímu věku a říkat si že se s tím zkrátka musíte smířit, mohou ve skutečnosti být příznaky skryté nemoci a to dokonce léčitelné. Při pravidelných prohlídkách máte také možnost zeptat se nás na veškeré dotazy týkající se zdraví vašeho miláčka. Můžeme Vám doporučit provedení některých dalších diagnostických testů - vyšetření krve, EKG, RTG....nebo můžeme mít různé návrhy jak vylepšit kvalitu života vašeho psa nebo kočky. Pamatujte, naší primární snahou je pokud možno zajistit vašemu mazlíčkovi co nejdelší zdraví a poskytnout mu co nejlepší péči. Máme o Vaše zvířata téměř stejnou starost jako vy.

Chceme-li to shrnout, pravidelná roční preventivní prohlídka není pro nás jen příležitost zjistit, jak roztomilý je váš pejsek, či kočička, důkladná prohlídka může odhalit velkou škálu různých onemocnění a předejít některým velmi vážným nemocem. Nalezením a včasným léčením případných problémů zajistíte společně vašemu čtyřnohémkamarádovi delší a spokojenější život

Součástí preventivní péče je i pravidelné očkovaní. O základních pravidlech jak a čím očkujeme naše pacienty se dočtete v našich následujících článcích:

Vakcinační doporučení pro psy

Vakcinační doporučení pro kočky