Zánět ucha

Dobrý den. Mám 2letého psa křížence fr. buldočka. Loni ho začali trápit uši. Svědění, větší špinění. Vždy jsme byli u vet, kde mu uši vyplachli a dali různé kapky. Bohužel se vše opakuje stále dokola. Naposled nám řekli, že je to chronický. Uši vyplachuji vet přípravky, ale jen to ulevuje od svědivosti, nic to neřeší. Jedno ucho se i zhoršilo a bývá uvnitř nateklé. Chci se zeptat jaká je cena cytologie, výtěru z uší a zda ny se timto mohla konečně zjistit příčina a dát podle toho účinná léčba. Už nechci zkoušet kdo co dá od oka a zda to zabere. Pes uz vidí kapičky a utíká přede mnou :-( . Děkuji za odpověď. J.K.

dotázáno: 26. 2. 2019

Odpověď

Dobrý den.

Záněty zvukovodu francouzských buldočků mohou být spojeny s celkovým alergickým onemocněním, hormonálním onemocněním a mohou být pouze "vrcholem ledovce" problému, který jste schopni pozorovat. Bez vyšetření nejsem schopna vám říct, zda kultivace je to, co vyřeší chronickou otitidu vašeho pejska. Možných vhodných postupů je více - základem je vždy správné klinické vyšetření, na jehož základě můžeme plánovat, co dál. Někdy je nutné provést v celkové sedaci tzv. hluboký výplach zvukovodu, někdy je na místě toto spojit s kultivací, pokud se jedná o bakteriání zánět, někdy je třeba provést celkvé vyšetření krve atp. Pokud byste měla zájem o konzultaci a vyšetření u nás, rádi vás objednáme. Cena za klinické vyšetření je  447,- Kč.

S pozdravem,

MVDr. Kateřina Mináriková